Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00, četvrtkom od 10:00 do 22:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Izložba Bojana Barltrop: The Great Chain of Being

izložbe | 26.05.2017















Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2)
Od 26. maja do 3. jula 2017. godine, svakog dana od 12 do 20 časova, osim utorkom. Ulaz je slobodan.
Otvaranje u petak, 26. maja u 19 časova.
Kustoskinja izložbe je Marina Martić.

U subotu, 27. maja u 13 časova u Legatu Čolaković biće održan razgovor sa Bojanom Barltrop i Marinom Martić.

Bojana Barltrop je umetnica koja je na beogradskoj i jugoslovenskoj umetničkoj sceni reputaciju stekla pod imenom Bojana Komadina baveći se performansom i fotografijom. Prepoznatljiv tematski i koloristički uticaj klasičnog slikarstva, od baroka i manirizma do engleskih prerafaelita, prati čitav njen opus, a kao osnovne teme u njenom radu izdvajaju se autoportret, mrtva priroda i floralni motivi. 

Sredinom sedamdesetih godina 20. veka na beogradskoj umetničkoj sceni pojavio se polaroid. Taj novi instant medij brzo je postao predmet interesovanja umetnika okupljenih oko Srećne galerije Studentskog kulturnog centra (Dragan Papić, Dragan Taubner, Ljubomir Šimunić, grupa Izgled, i dr.). Iako je nekoliko puta izlagala svoje radove u Srećnoj galeriji, Bojanin rad se stilski i tematski razlikuje od autora ove generacije. Bitna karakteristika Bojaninog rada je originalan pristup mediju fotografije, naročito korišćenje polaroida, koji je ostao konstanta njenog izraza tokom čitave karijere. Ona polaroid koristi kako bi na osoben način ispričala najdraže uspomene, one koje se pričaju samo najbližim prijateljima, a koje posmatrača polako uvode u intimu Bojane Barltrop.

Sam naziv izložbe referiše na ideju o „velikom lancu postojanja“, koja potiče još iz starog veka, a koju je američki filozof Artur O. Lavdžoj opisao najpre u svojim predavanjima koja je držao na Harvardu 1932. i 1933. godine, a zatim i u knjizi Veliki lanac postojanja: Proučavanje istorije jedne ideje (1936). Insistirajući na „unutrašnjoj vrednosti raznolikosti“, Lavdžoj iznosi inspirativnu istoriju koncepcije univerzuma kao velikog lanca, povezanog unapred determinisanim stupnjevima. Svako od nas tokom života prolazi te stupnjeve.

Na sličan način, izložba u Legatu Čolaković teži da oslika poseban univerzum Bojane Barltrop, sa svim stupnjevima u životnom lancu. The Great Chain of Being (Veliki lanac postojanja) obuhvata radove iz svih perioda njene karijere, kao i obimnu dokumentaciju njenih umetničkih aktivnosti.

U najnovijoj seriji radova, Bojana ponovo koristi polaroid, koji je upravo poslednjih godina doživeo svoj veliki povratak na umetničku scenu. U tim radovima ona se, kroz ličnu i porodičnu istoriju, bavi i istorijom zemlje iz koje je odavno otišla i koje više nema, ali i kolektivnom sudbinom ljudi koji su živeli u njoj. To njenom radu daje univerzalnost i čini ga relevantnim za trenutak u kojem se nalazimo.

Bojana Barltrop rođena je 1949. godine u Skoplju. Diplomirala je i magistrirala na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu, na odseku Grafika knjige. U Kopenhagenu je pohađala specijalističke studije na Školi za umetnost i dizajn (Skolen for Brugkunst) i Kraljevskom koledžu za grafiku (Grafiske Hojskule). Doktorsku tezu je odbranila na Arhitektonskoj školi u Londonu. Tokom osamdesetih godina 20. veka radila je kao urednik dizajn programa Galerije Sebastijan iz Dubrovnika. Izlagala je samostalno u Galeriji Srećna nova umetnost u Beogradu (1979, 1982), u okviru izložbe „Fotografija kod Srba 1893-1989“ u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti (1991), u Muzeju primenjene umetnosti (1992) i Kulturnom centru Beograda (1992). Pored performasa i fotografije, Bojana Barltrop bavi se teorijskim radom, scenografijom i dizajnom. Za svoj rad u oblasti dizajna dobila je veliki broj najznačajnijih nagrada u Jugoslaviji i inostranstvu. Već dvadeset godina živi i radi u Velikoj Britaniji.