Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija Petra Dobrovića

Kralja Petra 36/IV, Beograd
Galerija je trenutno zatvorena za publiku.

Projekcija filma „Sweet Movie“ Dušana Makavejeva i razgovor o knjizi Branislava Dimitrijevića „Slatki film Dušana Makavejeva“ / Legat Čolaković / 13.6.17. u 18h

govorni-programi | 13.06.2017

Fotografija iz publikacije Slatki film Dušana Makavejeva, autora  Branislava Dimitrijevića

 

Galerija-Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2)
Utorak, 13. jun 2017.   

u 18h  Projekcija filma Sweet Movie, Dušan Makavejev
u 20h  Razgovor o knjizi Slatki film Dušana Makavejeva, autora Branislava Dimitrijevića, izdanje Muzeja savremene umetnosti, edicija MSUBioskop sveske

 

U razgovoru učeustvuju autor Branislav Dimitrijević, istoričar i teoretičar umetnosti, Tanja Marković, psihološkinja, Slobodan Šijan, filmski reditelj i Dejan Sretenović, kustos Muzeja savremene umetnosti.

Film Sweet Movie premijerno je prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Kanu, 1974.
Scenario: Dušan Makavejev, Frans Galager (France Gallagher), Martin Malina
Režija: Dušan Makavejev
Glavne uloge: Karol Lor (Carole Laure), Pjer Klementi (Pierre Clémenti), Ana Prucnal (Anna Prucnal)

 

U jednom intervjuu iz vremena premijere u Kanu 1974, Makavejev otkriva kako je Sweet Movie bio na početku mišljen kao nastavak filma WR Misterije organizma. Glavna junakinja Misterija, Milena, trebalo je da pronađe svoju odsečenu glavu - odnosno da njena odsečena glava pronađe svoje telo - i tako se uspostavi kao nova ličnost rascepljena u tri protagonistkinje. U toj „lakoj komediji“, Zlatna Milena (Milena Gold) zamišljena je kao džetseterka prepuštena potrošnji i uživanju, Crvena Milena (Milena Red) ostaje verna svojoj revolucionarnosti i postaje nekakva nostalgična soc-realistička figura, a Siva Milena (Milena Grey) dovedena je do duboke katatonije. Ove tri Milene trebalo je da se na kraju filma sjedine u figuri koju Makavejev u jednom drugom intervjuu opisuje kao „prosvećenu marksističku militantnu prostitutku, vlasnicu broda koji je nešto poput klinike ili raja za seksualne proletere, strane radnike i ostale, i koja će pretvoriti svoj život u neprekidnu feštu za one prema kojima je sudbina bila nepravedna”... (iz knjige Slatki film Dušana Makavejeva

„Dimitrijevićeva reinterpretacija filma Sweet Movie, kao i Makavejevljevog svjetonazora i stanovitih promjena u njemu do kojih dolazi u novim produkcijskim i kulturnim okolnostima, doista je u mnogo čemu rasvjetljavajuća, vredan prilog razumjevanju Makavejeva ali i reinterpretaciji njegova položaja u skopu jugoslavenskog (osobito crnotalasnog), te njegovoj suvremenoj aktualnosti u novom svjetskom političko-društvenom i kulturnom kontekstu.“ (Hrvoje Turković, odlomak recenzije knjige Slatki film Dušana Makavejeva)