Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook


Iskazivanje interesovanja za vakcinisanje protiv COVID-19

Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Radno vreme: Zatvoreno
do 19. juna zbog pripreme
izložbe „Efekat pregleda”



Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 250 rsd

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima možete dobiti od 9 do 18h, na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazivanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Radno vreme: 12:00-20:00 Utorkom je Salon zatvoren za publiku. Ulaz u Salon je besplatan.

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Radno vreme: 12:00-20:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Javno kustosko vođenje kroz izložbu Dragane Žarevac Prošireno prisustvo / Otelovljeni arhiv

govorni-programi | 02.06.2021

Galerija – legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića vas poziva u ponedeljak 7. juna u 18 časova na javno kustosko vođenje kroz izložbu Dragane Žarevac Prošireno prisustvo / Otelovljeni arhiv

Kroz izložbu vode kustosi: Slađana Petrović Varagić i Miroslav Karić i autorka

Galerija – legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića poštuje sve propisane epidemiološke mere, i dozvoljeni broj prisutnih posetilaca u isto vreme u galeriji je 30 osoba.
Molimo Vas da unapred najavite svoje prisustvo putem mejla: info@msub.org.rs
Izložba „Prošireno prisustvo – otelovljeni arhiv“ bavi se kontekstualizovanjem rane umetničke prakse Dragane Žarevac u polju performansa, zvuka i videa, a rezultat je višegodišnjeg istraživanja njene nematerijalne performativne prakse i ranog videa kroz praćenje njihovih „materijalnih tragova“ − crteža, notacija, beleški, partitura, sinopsisa, teksta, storibordova, fotografije, zvuka i video zapisa.

Proces bavljenja arhivom praćen je i novom produkcijom video reperformansa odnosno nakon četiri decenije autorkinim ponovnim izvođenjem tri rana performansa na mestima njihovih prvobitnih realizacija (SKC Galerija, ŠKUC galerija) ovog puta za „oko kamere“. U produkciji video reperformansa, Žarevac u dubokom introspektivnom procesu ponovnog iskustva proizvodi novi umetnički rad − „otelovljeni arhiv" u novom kontekstu.

U okolnostima heterogene scene osamdesetih, akademski školovana na polju jezika, višedisciplinarno muzički obrazovana, formirana na studijama Sanskrita i vedske gramatike, zainteresovana za minamalnu muziku, rad grupe OHO i La Monte Janga, okružena kompozitorima i studentima tehničkih nauka unutar Druge generacije Galerije SKC, Žarevac se posvećuje analitički strukturisanom zvučnom performansu, zvučnim instalacijama i komponovanju minimalne muzike.

Posebnost njenih performansa, smeštenih u sinergijskom međuprostoru muzike, jezika i vizuelnosti, ogleda se u korišćenju instrumenta, zvuka, glasa, dok se njene ideje i koncepti čvrsto zasnivaju na polazištima „herojskog doba“ performansa šezdesetih i težnji za oslobađanjem od konzervativizma racionalističke i tehnokratske zapadne kulture kroz povratak primordijalnim vibracijama i istočnjačkim civilizacijama – drevnim učenjima, jeziku i ritualu.
Tokom četrdesetogodišnje umetničke karijere, krećući se duž dijagrama zamišljene beskonačne sinusoide, Dragana Žarevac kontinurano traga za uspostavljanjem životne ravnoteže. Dosledno tome, njena izložba u Galeriji – legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, nastoji da životne sile performansa – vremenski zasnovanog telesnog i efemernog čina – transformiše u beskonačni „bitak“ u vremenu.
Dragana Žarevac je vizuelna umetnica. Izlaganje je započela 1979. godine performansima u Studentskom kulturnom centru u Beogradu, kao i u nizu galerijskih prostora bivše Jugoslavije i u inostranstvu. Njen rad karakteriše lični stav o pitanjima od opšteg društvenog značaja. Izlaže video radove i instalacije, crteže i radove u zvuku. Izlagala je, između ostalog, u Kunsthale – u (Kunsthalle) Beč, Tejt Modern galeriji (Tate Modern) London, Centru Žorž Pompidu (Georges Pompidou Center) Pariz, ZKM-u – Karlsrue, KunstVerke (KunstWeke) Berlin, Art in General u Njujorku i u Muzeju savremene umetnosti, Beograd.

Dobitnica je nagrade Centra za umetnost i tehnologiju medija (ZKM) u Karlsrue- u (1998), Zlatne Sfinge za opus na Festivalu Videomedeja u Novom Sadu (1999) i Nagrade Galerije 23. Memorijala Nadežda Petrović u Čačku (2005). Produkciju njenih radova podržali su grad Pariz, francuska Ministarstva kulture i obrazovanja, Fond za otvoreno društvo, Gete Institut, ProHelvetia, Pakt za stabilnost jugoistočne Evrope, Fond Roberto Cimetta, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Gradski sekretarijat za kulturu grada Beograda, Filmski centar Srbije i drugi. Rezidencijalne boravke ostvarila je u ZKM-u - Karlsrue, CICV-u - Erimonkur i u Sant Antoninu - Korzika. Žarevac radi kao kustoskinja i selektorka video programa, međunarodnih video festivala i izložbi i kao autorka video radionica.

Fotografija: Bojana Janjić